۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۶۳۷۵۳۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مومن تسلیم امر ولایت است| سرانجام جدا شدن از ولایت نابودی و گمراهی است

مومن تسلیم امر ولایت است| سرانجام جدا شدن از ولایت نابودی و گمراهی است
آیت الله میرباقری با بیان اینکه مومن تسلیم محض امر ولایت است، گفت: امام علی(ع) ملاک سنجش اعمال در قیامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در حسینیه آیت الله حق شناس(ره) گفت: استماع کلام حق عبادت است.

وی افزود: انسان اگر به سخن حق گوش فرا دهد خداوند را عبادت کرده در غیر این صورت استماع کلام باطل عبادت شیطان خواهد بود.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه انسان مجاز نیست هر سخنی را گوش کند، اظهار داشت: انسان اگر با شنیدن سخن باطل از مسیر صراط خارج شود هیچ عذری در قیامت نمی تواند داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان هنگام خوردن طعام باید توجه داشته باشد این خوراک چه مسیری را طی کرده و به انسان رسیده است، اظهار داشت: خداوند روزی انسانها را عطا می کند و آدمی همیشه باید طعام روح و جان خود را از محضر باری تعالی درخواست کند.

وی با تاکید بر اینکه ولایت امام معصوم از اسرار الهی است و تا کسی طالب آن نباشد به او عطا نمی شود، عنوان کرد: امام معصوم هرگز کسی را ملزم به تبعیت و ولایتمداری نمی کند زیرا باطن دین ولایت بوده و کسی مجبور نیست با اکراه دین را بپذیرد.

آیت الله میرباقری سرانجام جدا شدن از ولایت را نابودی و گمراهی دانست و گفت: انسان معارف دین را تنها باید از اهل بیت(ع) اخذ کند در غیر این صورت گرفتار ظلمت و خروج از دایره ایمان می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انسان اگر دین خود را از اهل بیت(ع) بگیرد خیر دنیا و آخرت نصیبش می شود، عنوان کرد: اگر کسی دوست دارد ایمان در وجودش کامل شود و نور ایمان قلبش را فرا بگیرد تسلیم و تابع فرامین ائمه اطهار(ع) باشد.

وی با اشاره به اینکه ترازوی وجودی انسان باید حول محور امام باشد، بیان داشت: انسان باید تمام موازین وجودی خود را تغییر دهد و تمام تعلقش به امام باشد؛ خداوند در قیامت با ترازوی ولایت امیرمومنان علی(ع) اعمال انسان ها را اندازه گیری می کند.

آیت الله میرباقری ادامه داد: اگر مدار تعلق انسان امام بود بر همه امور غالب خواهد شد و امام علی(ع) را ترازوی خود در سنجش اعمال و رفتار قرار می دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انسان باید همه موازینی را که نفس برایش ایجاد کرده بشکند، عنوان کرد: زمانی که انسان با موازین طاغوت گره می خورد از مدار ولایت دور می شود، یکی از علائم آخر الزمان آن است که زشتی ها زیبا و زیبایی ها زشت جلوه می کند و این به خاطر وجود تبعیت از ولایت جور است.

وی افزود: انسان اگر موازین خود را به دست دشمن و طاغوت دهد آنان ترازوی او را تغییر می دهند اما اگر در مدار داوری امام علی(ع) قرار گیرد به استکمال امام می‌رسد.

آیت الله میر باقری با بیان اینکه امام نور الله است، خاطرنشان کرد: حقیقت ولایت باید در وجود انسان طلوع کند و این امر با تسلیم شدن و رسیدن به مقام سلم امکان پذیر است./۸۱۳/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات